Content:
Deel deze post

BORING is Premium Webflow Partner. Wat betekent dat?

BORING is Premium Partner van Webflow. Maar wat is dat precies? In deze blog lees je wat dit partnerschap inhoudt, en hoe het ons helpt een betere digital wingman te zijn.

Geschreven door:

Noah Ploeg
18/6/2025
BORING is Premium Webflow Partner. Wat betekent dat?

Wat betekent het om Webflow Partner te zijn?

Wanneer je denkt dat je Webflow wel aardig onder de knie hebt (zoals ik een paar jaar geleden ook dacht ;)), kan je je aanmelden om Webflow partner te worden. Je moet dan een aantal examens maken en daar uiteraard ook voor slagen. Als dat is gelukt, moet je een aantal projecten opsturen naar Webflow die moeten voldoen aan een hele lijst requirements. Is dat allemaal check? Dan mag je Webflow partner worden.

Klinkt als best veel moeite, dus waarom zou je zoiets doen? Als partner word je vermeld op Webflow’s officiële expertpagina, kun je meedraaien in hun marktplaats en kom je sneller in beeld bij klanten die actief op zoek zijn naar een Webflow bureau. Dit zijn dus vooral voordelen voor ons als agency. Gratis hoog gekwalificeerde leads. Daar doe je wel even moeite voor.

En wat is dan een Premium Webflow Partner?

Je hebt daarna nog een stapje hogerop, namelijk ‘Premium’ Webflow Partner. Dit word je door simpel gezegd veel met Webflow te werken. Zij hebben namelijk een puntensysteem. Per webhosting of add-on krijg je daar punten voor. Je moet er ook voor zorgen dat je werk consistent van hoge kwaliteit is. Als je dan eenmaal Premium Webflow Partner bent, betekent het simpelweg dat je gewoon erg veel ervaring hebt met Webflow. Na ongeveer 8 jaar ervaring met Webflow, kan ik dan ook zeker zeggen dat wij daar wel de nodige ervaring in hebben.

Is Premium Partner dan gewoon een soort “gekochte” status? In principe zou je dat zo wel een soort van kunnen zien. Maar zegt het dan niks? Dat zeker niet! Het geeft aan dat wij ervaring hebben en dat wij kwaliteit leveren (we know our shit ;)). Webflow vertrouwt ons namelijk zo erg, dat ze ons aanbieden in hun match-making programma. Hier kunnen ondernemers hun projectverzoek aanbieden op de Webflow partner marketplace om zo een geschikte partner te vinden. Als Premium Partner krijg je hierbij voorrang. Dat levert mooie samenwerkingen op, vaak met klanten die al begrijpen wat Webflow is en waarom ze voor kwaliteit willen gaan.

Wat hebben klanten eraan?

Hebben onze klanten er ook nog iets aan? Zeker! We hebben directe lijnen met het Webflow team. Zit er een bug in je project? Dan hoeven we niet in de wachtrij te staan, maar krijgen we priority support. En als Webflow met nieuwe functionaliteiten komt, mogen wij ze vaak als eerste testen. Daardoor kunnen we sneller schakelen, en werk je als klant altijd met de nieuwste (en beste) tools die Webflow te bieden heeft.

Op naar Enterprise

We zijn zeker al trots met de Premium Partner status, maar dit is zeker nog niet het einde. De volgende stap? Webflow Enterprise Partner worden. Daarmee krijgen we toegang tot functies die vooral handig zijn voor grotere organisaties: denk aan SSO (Single Sign-On), geavanceerde gebruikersrechten, audit logs en regionale hosting voor bijvoorbeeld AVG-compliance. Ook krijgen we custom supportcontracten en snellere lijnen bij complexe vraagstukken. Mooie voordelen dus!

Voor onze klanten betekent dit simpel gezegd: je website wordt veiliger, beter beheersbaar door custom oplossingen en het is future-proof. Je hoeft je geen zorgen te maken over toegangsbeheer, beveiliging of performance.

Soon staat BORING ook tussen de Enterprise Partners. Mark my words!

Geschreven door:

Noah Ploeg

Noah Ploeg

noah@weareboring.nl